tiistai 7. elokuuta 2012

Vauvajuhlat

Meillä on ollut Teemun perheen (äiti, sisko, serkut, ja mahdollisesti juhlittavan äiti ja sisko(t) niin ja tietty sitten Teemun veljen vaimo ja minä.) kesken tapana järjestää "vauvajuhlat" aina raskaanaolevalle. Mä en vielä Nellin odotusaikana saanut bileitä, mutta kun Teemun sisko noin vuotta myöhemmin alkoi odottaa esikoistaan, minä innokkaana juhlien järjestäjänä tietysti ehdotin vauvajuhlia. Aina pitää juhlia kun on aihetta!;) Ja mikäs sen parempi aihe kuin sukuun saatava uusi vauva <3 Meidän vauvakutsut ei oo ihan sellaset "perinteiset", ainakaan Ameriiikan malliin:D Yleensä pääasia näissä juhlissa on yhdessäolo ja höpöttely, syödään herkkuja ja jauhetaan *sitä* :D Tai oikeestaan näyttää olevan niin että ekalla kerralla hengaillaan vaan ja tokalla kerralla on sitten tehty jotain muutakin, Emppu me vietiin hohtogolfiin ja syömään, mä pääsin kylpylään ja syömään. Mä kyllä jo ehdottelin että voitaishan me järjestää näitä ihan muuten vaankin, tehtäis yhdessä jotain kivaa ihan muuten vaan, vaikka sitten kerran vuodessa.
Tällä kertaa oli vuorossa Mean (Teemun veljen vaimo) vauvakutsut. Hengailtiin siis anopilla ja syötiin ja juteltiin. Mä tein vauvalle vähän juttuja, oon aina koittanut kasata sellasta "äitiyspakkausta", mutta kerta kerralta se vaan pienenee:D Mulla lapset lisääntyy ja muiden saamat paketit pienenee, tässä lienee joku yhteys joka liittyy käytettävissä olevaan aikaan;D Koska tulokkaan tiedetään varmuudella olevan tyttö, uskalsin sujauttaa mukaan ihan reilusti tyttömäisiä juttuja:) 
Vanhan äp-makuupussin päällystin Mealta itseltään saadulla kankaalla. On ollut Mealla lapsena pussilakanana ja tiesin että tykkäs siitä kovasti. Samoin tuo Mikki&Minni-kangas on Mean vanha pussilakana. Nyt se on sellainen vaunusuoja. Peiton virkkasin sekalaisista villalangoista osana lankavaraston tyhjennysprojektia. Pipo ja tumput vihreää keijukangasta joka jäi yli tyttöjen paidoista joskus. Pikkuinen ponimekko on samaa kangasta josta tein mekot omillekin tytöille jo aiemmin. Apinakankaasta tuli unipussi, vuorina fleece. Neuvolakortin kannet ihanasta pandakankaasta <3 Ja ruokalappuja 2 kappaletta, vaaleanpunaisessa ruusuja ja toisessa Muumeja.

Vaippakakun kokosin myös, tämä tosin maksettiin yhdessä. Tai oikeastaan niillä rahoilla jotka oli jääneet yli mun vauvajuhlien järjestämisestä. Mun pileitä vietettiin siis keväällä, olikohan ne sitten huhti- vai toukokuulla. Lisäksi Mea ja Eetu saivat lahjakortin Edeniin.
Ohjelmaa meillä ei sen kummemmin ollut, muuta kuin perinteinen vauvan syntymäpäivän, -ajan, -painon ja -pituuden arvuuttelua. Sekä nimiehdotuksia:) Sukupuolta ei tälläkertaa tosiaan tarvinnut arvuutella:)

1 kommentti:

Kiitos kommentistasi!